Niepełnosprawni

Wszystkie linie lotnicze oferują pomoc osobom niepełnosprawnym, a większość tych usług jest bezpłatna. Niektóre linie rejsowe oferują zniżki dla osób niepełnosprawnych. Ze szczegółową ofertą i regulaminem danych linii należy zapoznać się przed decyzją o zakupieniu biletu i po konsultacji z lekarzem.

Jeśli osoba niepełnosprawna ma podróżować sama, to musi być zdolna do samodzielnego skorzystania z toalety, spożycia posiłku, zażycia lekarstw i założenia maski tlenowej. Jeśli nie jest w stanie tego uczynić, to musi jej towarzyszyć w pełni sprawny opiekun, który ukończył 16 lat. W niektórych przypadkach (m.in. niepełnosprawność umysłowa, niestabilny stan zdrowia, konieczność przewozu strzykawek i płynnych leków, niedawno przebyta operacja) linie lotnicze wymagają zaświadczenia lekarskiego, potwierdzającego zdolność do odbycia podróży.

O niepełnosprawności pasażera należy powiadomić linie lotnicze podczas dokonywania rezerwacji. Wprawdzie większość przewoźników wymaga podania tej informacji nie później niż 48 godzin przed lotem, jednak warto to zrobić jak najwcześniej, gdyż liczba biletów, które na dany lot mogą wykupić osoby niepełnosprawne, jest zawsze ograniczona.

Większość linii lotniczych zezwala na zabranie w podróż własnego wózka inwalidzkiego. Jeśli ze względu na jego wymiary nie ma możliwości zabrania go na pokład samolotu, to zostanie on bezpłatnie odprawiony jako bagaż, a linie lotnicze dostarczą odpowiedni wózek. Oprócz wózków inwalidzkich, większość linii lotniczych bezpłatnie przewozi kule lekarskie, balkoniki i laski. Osoby niewidome mogą bezpłatnie przewieźć psa przewodnika, muszą tylko pamiętać o zabraniu kagańca, zaświadczenia o tresurze i innych dokumentów wymaganych przez dane linie lotnicze.

Comments are closed.