Obsługa na pokładzie samolotu

Wsiadanie na pokład samolotu to również kontakt z obsługą, która będzie nam towarzyszyć przez cały czas trwania lotu. Warto poznać bliżej kompetencje oraz zadania jakie spełniają poszczególni członkowie załogi od pilota aż po stewardessy.

Kapitan i drugi pilot

Podczas trwania rejsu najważniejszymi osobami na pokładzie są pilot oraz jego zastępca. Ich zadaniem jest kierowanie samolotem oraz dołożenie wszelkich starań, aby bezpiecznie przeprowadzić maszynę od momentu startu aż do lądowania. Pozostali członkowie załogi mają w obowiązku dołożyć wszelkich starań, aby żadne działania pasażerów nie zakłócały im pracy. Najczęściej w pracy pilota przeszkadzają niewyłączone telefony komórkowe pasażerów, które zakłócają pracę urządzeń pokładowych. Przed startem kapitan zgodnie ze zwyczajem wita się z podróżnymi oraz podaje ogólne informacje dotyczące lotu przez system głośników. Pasażerowie zazwyczaj nie mają niemal wcale kontaktu z tymi członkami załogi.

Stewardzi oraz stewardessy

Natomiast stewardzi są tymi pracownikami linii lotniczych, z którymi podróżni mają bezpośredni kontakt. Do ich najważniejszych zadań należy zadbanie o zachowanie wszelkich procedur bezpieczeństwa podczas lotu. Przed startem udzielają pasażerom informacji dotyczących zapinania pasów oraz zakładania masek tlenowych w wypadku sytuacji awaryjnych. W czasie trwania lotu pracownicy ci dbają o to, aby podróżni otrzymali to czego potrzebują.

stewardessy dbają o to, by pasażerowie otrzymali wszystko, czedgo potrzebują

stewardessy dbają o to, by pasażerowie otrzymali wszystko, czedgo potrzebują, http://www.flickr.com/photos/25152449@N06/3035416503/

Prośby i udogodnienia

Do stewardów oraz stewardess należy również zwracać się w sprawie koców, poduszek oraz posiłków, jakie chcemy otrzymać w danej chwili. Należy pamiętać, że obsługa na pokładzie samolotu ma za zadanie dbać o pasażerów oraz zminimalizować stres, jaki towarzyszy podróży. Warto pamiętać, że członkowie załogi wykonują nieraz bardzo ciężką pracę dlatego miło jest podziękować im chociażby uśmiechem.

Polecenia obsługi

Z racji wykonywanych zadań na pokładzie samolotu, członkowie obsługi mogą wydawać pasażerom polecenia. Należy się do nich bezzwłocznie stosować oraz nie wdawać się w niepotrzebne dyskusje. Do najczęstszych uchybień pasażerów należy nieuzasadnione rozpinanie pasów bezpieczeństwa oraz niewyłączenie telefonu komórkowego. W takich sytuacjach interwencja obsługi bywa konieczna.

 

Comments are closed.